Pomiędzy dzwonkami… czyli badania socjologiczne na szkolnym korytarzu

Spacerując korytarzami naszej szkoły w czasie przerw można zauważyć kilka grup wyróżniających się na tle reszty.

Niektórzy z nas maniakalnie powtarzają materiał przed nadchodzącym sprawdzianem czy kartkówką, inni relaksują się korzystając z telefonu, a nieliczni nawet ucinają sobie drzemkę. Są jeszcze ci z nas, którzy zaraz po dzwonku zaszywają się w najbardziej ukrytych miejscach w szkole. Prawdę mówiąc znalezienie ich przed dzwonkiem zwiastującym początek lekcji graniczy z cudem. Nie zapominajmy również o tych z nas, którzy w czasie przerw zajadają pyszne drugie śniadanie. Oprócz tego są jeszcze osoby, których na przerwie nie sposób jest przeoczyć. Biegają z korytarza na korytarz po drodze zatrzymując się jedynie w sekretariacie, a każdy z nich wie dokładnie, dokąd podąża.  Ich przeciwieństwem są ci z nas, których w czasie przerwy nie da się ruszyć z miejsca. Charakteryzują się spokojem i opanowaniem, starając się czerpać  jak najwięcej korzyści z tego chwilowego okresu wolności.

Jak widać jesteśmy bardzo odmienni, ale wszyscy zgadzamy się w jednym: nie istotne jak długo trwa, przerwa zawsze będzie za krótka i to właśnie w trakcie jej trwania powstają najpiękniejsze szkolne wspomnienia.

Natalia Kawka